fredag 17 april 2015

Herren är min herde! Hur ser din herdepsalm ut!?

Okej, psaltarpsalm 23 kan de flesta av oss. Gör den till din egen vettja!
Här är min egen så som det känns fredag kl. 11:55 på högskolan!


Herren är min Herde
Jag har fått allt jag behöver:
65 kvadrat för återhämtning och vila.
Du ger mig ny kraft och tacos på fredag.
Inte ens när personalmötet drar över på tiden fruktar jag något ont för du är med mig
din käpp och din stav ger mig tålamod.
När självkritiken är befogad visar du nya vägar.
När jag blir nertryckt tröstar du mig.
Du ger mer av livet en jag har förtjänat
din godhet och din barmhärtighet tar jag för given,
men tack Gud för den.
Jag älskar livet, din skapelse
och hoppas att du väntar ett slag med att hämta mig hem till ditt himmelska hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar