tisdag 2 juni 2015

Älskade ekorrhjul!

Det beskrivs ju så ibland. Livet med jobb, jobb, jobb, barn och alla fritidsaktiviteter.
Vi läser bloggar om mindfullnes, att leva i nuet och inte stressa. Några artiklar kan handla om dem som hoppar av hjulet och tar en ny väg i livet. Ett harmoniskt liv med en hel massa Carpe diem!
Allt gott åt de livsvalen.
Men i dag tänkte jag slå ett slag för ekorrhjulet! Jag älskar mitt ekorrhjul. Runt runt. Jobb, barn, barns aktiviteter, tvtittande, vila gudstjänst, gemenskap, runt går det och det är som det ska.
Ofta fångar jag inte alls dagen utan längtar i hela kroppen efter något annat. Typ semester, ledig helg, egen tid. Ibland fångar jag stunden tillsammans med att barn som ger mig en kram.
Ofta är jag inte maindful utan painful av huvudvärk och låter alla tankar sväva iväg.
Nöjd är ett ord som jag älskar att använda. Det innehåller inte en massa överdrivna förväntningar. Jag måste inte vara lycklig hela tiden, för ärligt vem är det? Men Nöjd allt som oftast!
Att ha nöjdförväntningar!
Ekorrhjulet rullar på och det är som det ska. Ekorrhjulet är ju livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar